torsdag 9. september 2010

Reis meg opp



Davids Salme 9:51
Rolv Løvland sin sang «You Raise Me Up» har lenge vært en favoritt ;o)
Teksten på norsk er ikke så verst den heller....

Når jeg er nede under mørke skyer,
når stormen sliter i mitt tunge sinn,
da sitter jeg og venter her i stillhet
til du er nær og hører stemmen min.


Så reis meg opp og bær meg over havet.
Reis meg opp og sett min fot på fjell.
Jeg er sterk på dine sterke skuldre.
I kraft av deg er jeg mere enn meg selv.

Det fins en sult en hunger i vårt hjerte,
en evig lengsel etter noe mer.
Men når du kommer til meg som et under
er det et glimt av evighet jeg ser.


Så reis meg opp og bær meg over havet.
Reis meg opp og sett min fot på fjell.
Jeg er strek på dine sterke skuldre.
I kraft av deg er jeg mere enn meg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar