fredag 28. januar 2011

Malekurs

Jeg har begynt på malekurs! Etter invitasjon fra en god venninne kastet jeg meg ut i det - Å, så moro og lærerikt det har vært. Jeg har bare vært på to kursdager ennå, men håper på mange flere. Kurset er på Ridabu hos Magni Rustøy og heter Vedic Art. Det trengs ingen forkunnskaper og det passer for alle uansett ståsted. Kurset bruker tegning og maling for å få kontakt med egen skapekraft og de iboende mulighetene vi har. Dette er ikke et tradisjonelt malekurs der en lærer ferdigheter. Vi lærer om ulike prinsipper fra kunsten, og på nære sammenhenger mellom kunst og liv. "Kunsten å leve!" Her er ikke noe riktig eller feil - bare herlig utfoldelse og mot til å gjøre! 
Om jeg kommer så langt at jeg ønsker å henge opp eller vise fram et av bildene mine vet jeg ikke, men små farge-smaksprøver kan jeg gi. Dette er ikke ferdige malerier, men kun utsnitt fra utfoldelse i ulike prinsipper som vi lærer om. Bilder blir til underveis, men litt seinere i kurset......








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar