lørdag 12. mars 2011

Lompebaking

Så har jeg endelig fått være med å lære litt om lompebaking. Husflidslaget i Veldre hadde kurs i dag, og det var kjempemoro! Jenny Brennlien var utrolig flink og hjalp oss i mål. Vi var ikke mange damene, men så fikk vi mye og god hjelp vi som kom - takk for det! Her er det store "utviklingspotensialer" som det heter, men de smaker i alle fall godt og så er de hjemmelagde. Dette skal jeg nok gjøre mer av hjemme før jeg glemmer mine nyervervede ferdigheter. Jeg mangler egentlig både et kjevle med riller og bakstestikker, så om noen har og ikke bruker så finnes det en interessert kjøper her.
Men påskepølsene er herved sikret en standsmessig innpakning. NAMMMM 

2 kommentarer:

  1. Dette ble da et perfekt resultat! jeg kjenner godlokta helt hit.... Ser for meg ut som du er en erfaren bakstdame allerede! Vi skal forresten ha påskedekorasjoner på torsdag, så har du lyst til å bli med er du hjertelig velkommen.

    SvarSlett
  2. Jeg har SÅ lyst til å være med på torsdag, men er allerede opptatt på Sofies Stuer den dagen! Lykke til med blomsterdekorering :-)

    SvarSlett