torsdag 3. juni 2010

Hvor ble de av?
Jeg bråstanser i kjøkkendøra.
Hva var det jeg skulle?
Hva var det jeg gikk og tenkte på?
Tanken min, hvor forsvant den hen!
Det jeg tenker og funderer på pleier jeg å legge inn i rette tenkeboks, en sammenheng.
De sorteres og ordnes, blir forkastet eller lagret.
Jeg liker noen, misliker andre, noen er nødvendige, andre til hygge, noen om kjærlighet, andre om savn, noen er praktiske, andre er bare teoretiske funderinger.
Men noen glipper!
Tankene mine, hvor forsvant de hen!
Hvor blir det av dem jeg aldri fikk tenkt ferdig, de jeg bare hadde startet på?
De jeg ikke husker sekundet etter at de ble påbegynt!
De for liksom bare igjennom hodet som en skygge.
Etterlot et større tomrom enn de noen gang kunne ha fylt.
Tankene mine, hvor forsvant de hen!
Jeg starter på nytt i stua og går mot kjøkkenet, gjør det samme som sist, i et håp om å huske.
Stanser i kjøkkendøra –
Oi, der var den, jo.
Jeg grep den rett før den forsvant inn i kjøkkenskapet, der glasset stod som jeg hadde tenkt å hente……

1 kommentar: