mandag 25. oktober 2010

SinnaUnni :-(


Dro litt møkk og dritt fram i lyset - litt fint det og!
 Er det nødvendig!
Uansett hvor jeg snur og vender på meg er det rosa sløyfer, krafttak mot kreft, lystenningsaksjon for de som er døde av kreft eller fortsatt kjemper, mat mot kreft, alternativ medisin mot kreft.....påminnelser og påminnelser om en sykdom jeg kjemper for å klare å LEVE med, ikke fokusere på, ikke dø av. Jeg kjemper ikke mot kreft - det gjør leger og medisiner og kroppens eget "heimevern". Jeg kjemper derimot for livet, å finne tilbake til en vanlig hverdag, gjøre vanlige ting, glede meg over alle små og store gleder, få pusterom fra tanker om sykdom, jeg kjemper for vanligheten.
Åpner jeg avisen renner det ut påminnelser om kreft, åpner jeg posten fins de der, slår jeg på TV eller radio, for ikke å snakke om PC'n. Påminnelser, påminnelser, påminnelser.......
Fornuften min vet jo at dette er positive aksjoner og bra tiltak. Det er nettopp på grunn av å rette søkelys mot sykdom , behandling og forebygging at jeg og mange med meg fortsatt lever i dag. Den delen av meg er takknemlig for engasjement og innsats. Helt avhengig av den, vet det!
Men følelsene mine, de ønsker (unnskyld!) hele rosa-sløyfe-aksjonen og alle profilmeldinger på facebook dit pepper'n gror. Blæææ!! Kan dere aksjonere et annet sted!

Lover å bli snill og fornuftig igjen snart (angrer litt allerede, men det var litt godt å' )

1 kommentar:

  1. Helt på sin plass Unni. Godt du deler dine synspunkt. Det setter jeg pris på! Stå på:-). Du er god <3. Klem

    SvarSlett