søndag 23. januar 2011

Maskina mi gikk stadig varm.

PC'n min hadde lenge vært slik at den gikk varm og slo seg av midt i ei økt, og selvsagt da det passet dårligst. Irriterende var det at jeg ikke fikk jobbet mer enn noen minutter før den gav opp. En gang jeg kjørte noen ungdommer opp til Birken tok jeg mot til meg og ba om råd. Jeg tenkte jeg fikk passe på  med slike eksperter i baksetet. Da fikk jeg kjekt råd om å skru den opp og støvesuge den inni. Det kunne alle klare. Hm... lett for dem å si, ja!
I dag førstes mannet jeg meg opp, hentet verktøy, og satte i gang å skru ut skruer bak på PC'n. Jeg hadde husket å lade den helt ut og fjernet batteriet slik at jeg ikke skulle få et ublitt møte med "Herr Strømmen". Med at det finnes så mange skruer og med helt ulike "hoder"! Her måtte det til flere stjernestrekkere og andre dingser. Men dekselet satt helt fast. Så glad jeg ble da Haakon tok over prosjektet. Etter å ha fjernet utallige skruer, enkelte taster,  så hele tastaturet og vifta, kom endelig styggedommen til syne. Støv i PC'n var bare fornavnet, filtteppe tenker jeg vi kaller det. Men ulla ble forsiktig fjernet og nå er maskina blitt kald i motoren og utholdende til 1000.Takk for rådet, kjære ungdommer, men henvis gjerne til en ekspert en annen gang! For eksempel Haakon.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar